12 okt. 2010

Lingonkaka?

Idag är jag så sugen på att baka något gott! Redan innan jag klivit upp ur sängen imorse, hade jag kommit på vilken kaka jag ville baka. En kaka från barndomen :)

När jag var liten och gick på lågstadiet fick alltid några barn baka på fredagmorgonen, och sen fick vi saft och kaka på "Roliga timmen" efter lunch. Vi hade en grön receptpärm i klassrummet, med de kakrecept vi fick välja på ( så vi inte skulle sväva iväg alldeles och baka något som tog hela skoldagen - även om vi väldigt gärna ville baka just en sådan kaka!) Och ett av favoritrecepten var en lingonkaka med havreströssel på. Jag har inte tänkt på den kakan på många många år, men i morse blev jag så sugen på just den!

Så nu ska jag kolla lite på internet och se om jag kan hitta receptet på min barndoms lingonkaka. Om jag lyckas kommer snart recept och bild ut på bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du vill skriva en kommentar, det gillar jag!