27 sep. 2010

Skåprensarvecka!

Idag på jobbet pratade vi om pajer, jag blev så sugen så när jag kom hem satte jag genast igång att blanda en pajdeg! Snabbt och enkelt, men framför allt gott!

Den här veckan ska vi ha en skåprensar-vecka hemma hos oss, frysen och skafferiet är proppfulla med mat! Ibland är det ju så bra erbjudanden i affären att man köper lite extra och stoppar i frysen, eller så ser man nåt jättegott som man köper till "nån annan gång". En gång som ofta inte kommer, för då har man nya idéer på mat man vill laga. Men nu ska vi alltså försöka rensa i skåpen lite!

I pajen hamnade alltså färdig köttfärs från en middag för ett tag sedan, pepprig grön paprika och några körsbärstomater. Lite äggstanning och några varv med pepparkvarnen, och den var klar för ugnen. Supersnabb middag, och såå god!


Till pajen gjorde jag en sallad med ruccola, spenat, tunna gurkskivor, grön paprika, oliver, soltorkad tomat och smulad fetaost. Jag skar en majrova i stavar och blandade ner, hällde på olivolja och lite flingsalt. En krispig och god sallad, perfekt till paj! Majrovan är jättegod just nu, saftig och smakrik. Passa på och köp hem några nu medan de är så goda!


Till allt mixade jag en krämig sås av turkisk yoghurt, soltorkad tomat och vitlök. Jättegott!

1 kommentar:

  1. Vilken vacker höstmiddag! Jag kan tänka mig att den var supersmarrig också! Paj är nog en av mina absoluta favoriträtter! :)

    SvaraRadera

Vad roligt att du vill skriva en kommentar, det gillar jag!